Át a Helembai-hegységen - Ister-Granum

Át a Helembai-hegységen

Mutasd az interaktív térképet
Rövid bemutató

Garamkövesdről a Kovácspataki-szirtek (Skaly) nagyszerű panorámái mentén járhatjuk végig a Burda / Helembai-hegység vonulatát. Helembára leérve az új Ipoly-hídon átkelve meglátogathatjuk a Damásdi vár romjait. Egyirányú túra, közösségi közlekedéssel kombinálva javasolt.

Egyéb részletek

Követendő útvonalak, útjelzések

Piros jelzés Garamkövesdről, majd Kék háromszög kitérő a szirtekhez, ahonnan visszatérve a kék sáv vezet tovább Helembáig.

Innentől a falu főutcáján az új Ipoly-hídig jutunk, amin átkelve balra a kerékpárúton érjük el a Damásdi vár feljáróját. Onnan visszatérve a főúton gyalogolhatunk be Ipolydamásd központjába.

Kiegészítő információk

A damási Ipoly-híd átadásáig a túra csak Helembáig járható be; a Damásdi vár pedig Szob felől közelíthető meg.

A jelzett utakat a terepen útirányjelző táblák egészítik ki, menetidők feltüntetésével.

Túra variációk

• Az épülő Ipoly-híd elkészültéig a teljes túrát kerülőúton járhatjuk végig; ehhez a szobi vasúti hidat kell elérnünk az Ipoly mentén (+5.2 km)
  • A Szirtektől a piros jelzést tovább követve Kovácspatakra (Kováčov, buszmegálló) érhetük le (2.5 km), majd a – sajnos forgalmas – főúton visszamehetünk Garamkövesdre (+4 km)
  • Helembától Garamkövesdre gyalog a főúton 6.5 km-t kell megtennünk, de autóbusszal is visszautazhatunk.

Biztonsági szabályok

A túra védett természeti területen halad. Ne térjünk le a kijelölt útvonalakról.

Elérhetőségek

Át a Helembai-hegységen
A Garamtól az Ipolyig a Dunakanyar látványával a Visegrádi-kapu felől
Garamkövesd busszal érhető el Párkány / Štúrovo felől. A Helemba felé közlekedő járatokkal a Hlavná Križovatka (fő kereszteződés) utáni megállónál szálljunk le, a többi járatról a kereszteződésnél, ahonnan néhány száz m a túra kiindulópontja. Parkolási lehetőség a központban, a 90. sz. ház közelében – azonban ha végigjárjuk a túrát, a kocsit érdemes Szobon vagy Párkányban a vasútállomásnál leparkolni, a könnyebb visszajutás érdekében. Visszajutás: Ipolydamásdról autóbusszal utazhatunk Szobra, ahonnan a 2 óránként közlekedő EuroCity vonatok visznek vissza Párkányba, vagy a szobi komppal kelhetünk át a Visegrád-Esztergom között közlekedő buszjáratok megállójának közelébe.

Egyéb információk

450 m

Szintereszkedés

Úttípus, terepi jelleg

hegyi ösvények, földutak, kisebb részben burkolt utcák és utak